Középmotoros kupét dobna piacra a Suzuki és a Toyota?

 

Lehetséges, hogy valóban a középmotoros Toyota MR2 egyik szellemi utódja készül gőzerővel? Ráadásul a Suzuki közbenjárásával?

Egyre több internetes pletyka kering arról, hogy a két japán óriás közös erővel vág bele egy vadonatúj, könnyed, továbbá ár-érték arányban is kimagasló sportautó fejlesztésébe.

Lássuk, mit is lehet tudni erről pillanatnyilag!

A Toyota sportkocsikra irányuló ambíciói mindenki számára jól ismertek

Bár sem hivatalos bejelentés, sem konkrét koncepció nem látott még napvilágot, ettől függetlenül nagyon izgalmas a téma. Ugyanis a japán vonatkozású Best Car magazin, illetve a Motor1.com egyaránt lehozta, hogy értesüléseik szerint egy, a Toyota, a Suzuki, valamint a Daihatsu partnerségéből származó belépőszintű sport autó láthat napvilágot a közeljövőben.

Egy olyan sport autó, amely karcsú, hangulatos és elbűvölő. 

Ha igazak a hírek: akkor egy kifejezetten sportos hangulatú, fejlett technológiával szerelt és kompakt karosszériával megáldott, ízig-vérig japán modellről beszélhetünk. Egy olyan autóról, amely kellően szórakoztató, de mégsem annyira erős, hogy félelmetessé váljon.

120 LE teljesítményre és 200 Nm nyomatékra hangolva

A Toyota már régóta híres róla, hogy alacsony teljesítményű, de jól kezelhető sportautókat képes gyártani a szegmensben. Azonban, ennél a modellnél most jóval több tényezőt kell figyelembe venniük.

A jelentések szerint az autó lelke egy nem kifejezetten erős - sokkal inkább kompakt és gazdaságos - középre szerelt, 1 literes, turbófeltöltős, háromhengeres motor lesz. Amelyet valószínűsíthetően egy lágy hibrid rendszerrel kívánnak megkoronázni.

Mindez körülbelül 120 lóerőre lehet majd elegendő.

Mi a feladat leosztás?

A hírek szerint a Suzuki felelne a motor/hajtáslánc fejlesztéséért, a Toyota pedig legelsősorban a Yaris jelenlegi generációjának első felfüggesztését igyekezne az új konstrukcióhoz igazítani. Emellett, ők gondoskodhatnak minden egyéb alkatrészről is. 

Stílusjegyekben a Daihatsu Copen-hez szeretnének a legközelebb kerülni.

Így minden bizonnyal, harmadik szereplőként az oszakai székhelyű autó gyártó felelne a dizájnért. Azonban, egy másik verzió szerint az sincs kizárva, hogy a Daihatsu tanácsai mellett, túlnyomó részt inkább a Toyota Sports EV stílusából merítenének ihletet.

Tehát, két márka is hozzájárulhat a végső dizájnhoz - saját filozófiájával.

Az egyik legfontosabb cél, a minél alacsonyabb súly lehet

A Toyota-Suzuki-Daihatsu ötvözete várhatóan meglepően könnyű és agilis lesz, alacsony üléspozícióval. Konkrétabb számokban kifejezve: ez a kétüléses kupé a predekciók szerint körülbelül 997 kilogramm súly körül fog mozogni.

Összehasonlításképpen, ez könnyebb, mint például a Toyota GR86, vagy éppen a Mazda Miata.

Nem világos, hogy az autó milyen platformra épülne, de a teljes hossza állítólag 4.2 méter, 2.5 méteres tengelytávval. Talán csak a véletlen műve, de ezek a méretek váltig megegyeznek a GR86-éval.

Egy dolog már biztos: lenne kereslet ilyen autóra!

Nem tágas, de annál kívánatosabb: hiszen kevés a könnyű, mégis olcsó sportautó az európai piacon. Ráadásul, itt most az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás is középpontba kerül a fejlesztés során. Amikről pontosan tudjuk, hogy milyen fontossá váltak az utóbbi időkben. 

Akár még bizakodóak is lehetünk a hírekkel kapcsolatban

A történet nem volna példa nélküli, hiszen a múltban a Toyota a Subaruval közösen már megépítette a GR86-ot és a BRZ-t is. Ettől függetlenül, sajnos nem tudjuk megerősíteni, hogy igazak-e a pletykák.

Sőt, még ha igaz is volna, egyáltalán nem lehetnénk biztosak abban, hogy az európai piac jelentené majd a célállomást.

Csekély tehát az esély, de szerencsére a remény hal meg utoljára!